Mittwoch, 22. August 2007

Ekibimiz ve Teknemiz

Önce Ekibimiz

Erhan Abay: 3-4 yaslarindayken babamla denize cikmaya baslamistim. Ilk teknemiz Civan’in Izmir Turan’da yapilisini ve o güzel talas talas tersane kokusunu halen hatirlarim. 6,5 metre boyunda icten motorlu özenle yapilmis cok yakisikli bir Izmir kayigiydi. Civan’la uzun yillar yaz kis denize ciktik. Izmir Körfezi, Foca, Sakran, Dikili taraflarini gezdik. Sonraki yillarda 4metre bir fiber kayigim oldu. Önceleri 4 beygir eski bir Gemini distan takmam vardi. O motorla cok gezemedim ama distan takmayi tamir etmeyi ve yola devam edebilmeyi iyice ögrendim. Altinoluk basta olmak üzere Edremit körfezini karis karis gezdim. Sonraki yillarda Marmaris’te ticari bir guletimiz vardi. Tüm yaz tatillerimi tersanelerde ve teknede geciriyordum. Lise yillarimda Sn. Bilhan Merzeci’nin Champion Yatcilik firmasinda Beneteau yelkenlilerle ve Princess 55 modeli motoryatla tanistim. Hem calisip hem de denizciligimi gelistirme firsatim olmustu. Genelde Izmir-Antalya arasindaki bölgelerde seyirler yapmistim. Üniversite yillarimda yine motoryatlarla Istanbul Göcek arasinda seyirler yaptim. 2001 yilindan itibaren yerlestigim Almanya’da kücük yelkenlilerle göllerde ve kiralik teknelerle Adriyatik’te yelken yaptim. 2004’ten beri teknemiz Hooper Humperdink’le basta Hirvatistan olmak üzere, Adriyatik, Iyon denizi, Ege olmak üzere solo ve ekip olarak seyrediyorum.







Esim Arzu benimle birlikte Hirvatistan’da denize cikmaya basladi. Genelde teknede okumayi ve dinlenmeyi tercih ediyor. Son zamanda yelken seyrinde dümene gecip aktif olmaya basladi.












Kizimiz Leyla 2006 yili Subat’inda dogdu. Henüz üc aylikken ilk kez tekneye geldi. Hayatinin iki yazini simdiden denizde gecirdigi icin hepimizden daha sansli. Tekne yasamindan keyif aldigini görmek beni mutlu ediyor. Böyle devam ederse iyi bir denizci olacagini düsünüyorum. Simdilik yüzüyor, kumda oynuyor, iskotalarla oynuyor, haritalari ciziyor ve tüm dolaplari karistiriyor.
Ama tekne üzerinde yürürken dengesi ve sudan korkmayisi ilerisi icin ümit verici isaretler.


Ve teknemiz:

Teknemiz Hooper Humperdink Hanse Yachts Almanya yapimi 311 modeli fiber bir yelkenli. 9,45mt boyunda, 2 cift kisilik kamarasi, salonu, WC-dusu, mutfagi olan konforlu ve denizci bir tekne. Hooper’dan önce bir cok baska markayi kiralayarak denedik. Böylece uzun bir eleme sürecinden sonra Hanse’de karar kildik. Elektronik ekipmanlarinin yaninda, sicak su, buzdolabi, elektrikli WC ve Webasto dizel kaloriferi var. Bu da hem sezonu uzatmamizi hem de özellikle kizlarin konfor beklentilerinin karsilanmasini sagliyor.

Keine Kommentare: